Jhoans mor

- Om dagen er jeg hjemme og gjør husarbeid, leverer barna til skolen, handler og lager mat. Luiz Maria, Jhoan og Jhovana går på skolen om formiddagen, Milner, Gladys og Alicia om ettermiddagen, sier Lucila, mor til Jhoan.

Det er travelt å være åttebarns-mor, særlig med en mann som har fjorten timers arbeidsdag, seks dager i uka. Derfor er det kjekt med søndager, for da er vi sammen og kan gå en tur rundt i området her. Jeg sier til mannen min at vi har det viktigste, vi har så vi klarer oss, selv om det er trangt. Vi vet ikke om vi i framtiden vil bo bedre. Men vi er i alle fall sammen, og det er viktig for oss.

Det viktigste for meg og mannen min er at barna får en utdannelse, det fikk ikke vi. Jhoan er en rolig og flink gutt, han liker å gå på skolen. Lærerne sier at han er veldig dyktig til å lese og at han er en intelligent gutt. Det gjør meg stolt.

Jhoan har forandret seg mye etter at han kom i kontakt med Tierra de Niños.
Tidligere var han en gutt som var stille og sky og holdt seg på avstand. Nå er han et lekent barn, som tør å vise fram kunstner han har lært seg. Han har fått mange gode venner som han er sammen med. Jeg takker Gud for dette prosjektet og håper det vil fortsette, for da er det mange flere barn som vil få hjelp, avslutter Lucila.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar